fredag den 9. april 2010

special skole

særligt i forhold til min søns hverdag og fremtid, levet jeg efter overbevisningen: "Hag dig fast til du får svar! DET VIRKER! der nu nok en enkelt eller 2 offentlig ansatte der kunne ønske mig et vis sted hen, men det virker!
før påske var der 2 lærere fra en special skole ude at observere mn søn i folkeskolen. De lød positive overfor at have ham på deres skole- hvilket jeg ønsker meget højt for min søn. Efter påske, menete jeg så at de havde haft nok tid til at handle i ( naivt!) og ringede til skolen. De kunne meget godt se sønne i deres specialskole, med start 12 august i år. Det er selvfølgelig endeligt op til kommunen om de vil visiterer Sønne til deres skole. -så ringede jeg ( forgæves) til afd. lederen for skoleområdet, hvorefter jeg sendte ham en mail. Dagen efter fik jeg mail svar at "...han vidste virkelig ikke hvem denne x( navnet på lederen fra specialskolen) var og hvilke kompentence han havde i forhold til at udtale sig om dette..""... man mente dog på kommunen at såfremt skolen vurderede at Sønne hørte til i deres målgruppe, ville man bevilge ham en plads. jeg ville formentlig høre nærmere i løbet af 14 dage." AV min arm. jeg vidste ikke helt om jeg skulle hoppe lykkeligt rundt i stuen eller blive rigtig godt sur over hans "tonefald".
Jeg fik lukket en anelse kritik ud i min svar mail, men i det store hele, er jeg ikke færdig med at hoppe rundt. :-)

2 kommentarer:

  1. Det plejer at være kommunens PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), der visiterer børn med særlige behov til specialundervisning. Så hvis du ikke allerede har talt med dem, så er det dem, du skal have fat i.

    SvarSlet
  2. ja, sådan plejer det at være. Min kommune har så bare valgt at vende det hele på hovedet. Finurligt nok, har PPR ikke haft noget at skulle sige i denne sammenhæng, ud over selvfølgelig at psykologen har lavet en psyk. undersøgelse af sønne. I "min" kommmune er det afd. lederen for skoleområdet og lederen for hele B&U området m. fl. der skære kagen. Det er med at holde tungen lige i munden når man skal finde rundt i systemet.

    SvarSlet