mandag den 29. marts 2010

sær interesser

Sønne er vild med tegnefilm. siden han var 3 har han ønsket sig tegnefilm og han er nu oppe på omkring 250 tegnefilm og han har styr på dem! når vi tager på biblioteket, låner han tegenefilm og det er endnu ikke sket at han har lånt en, han havde på hylden herhjemme. for ½ års tid siden, fik vi abbonement på Viasat så nu har han 5-6 tegnefilmskanaler og svælge sig i. Han ønsker sig dog stadig tegnefilm!
Der er tegnefilm til børn i alle aldre og fordi sønne ikke har tendens til mareridt og godt kan forstå at det kun er tegenfilm, får han lov til at se alle slags tegnefilm på disse kanaler. Det giver nogle pudsige situationer med nye ord. Fx. var han på besøg hos mormor og lægger omvendt i en stol, mens mormor løber lidt frem og tilbage og leger med lego, laver smoothies og koger pasta. Pludselig udbryder han :" det er da vist noget være humbug du der har gang i!"
en dag kom jeg hjem fra byen, hvor moster har været barnepige, så udbryder min kære søn" moster har ydmyget mig!" " nå! siger jeg , med alvorig mine, hved du hvad ydmyget betyder?" "næ, svare den kære dreng og så må jeg jo lige forklare.
En morgen, sidder han i undertøj og leger med lego, men konstaterer at han hellere må flytte sig ind på legetæppet, for gulvet er " koldt og harmløst".
Så kan man kun elske ham endu højere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar