fredag den 22. juli 2011

sommerferie udfordringer

Netop hjemvendt fra 3 dage sydpå, sidder jeg nu og tygger på oplevelserne.
Sønne er i de uheldige situation, at sin far har valgt at flytte ca 1000 km. væk fra Danmark.
Farmand, som også (overraskende nok) er min eks kæreste, valgte for ca. 3 år siden, at udvandre, for at flytte sammen med sin udenlandske kæreste. Da farmand har været uden job indtil for ca. ½ år siden, har der ikke været meget samvær.
Havde han bare været en kæreste, uden børn involveret, havde jeg gladeligt vinket til hans skosåler og ikke skænket ham mange tanker. Nu har vi et barn sammen og så "slipper man ikke sådan ud af et forhold". Når farmand er på besøg her, låner han gæsteværelset og Sønne og farmand slår lejr i stuen, hvor alt legetøjet bliver prøvet af. Et par gange i løbet af dagen, kommer sønne frem og meddeler at "far og mig er sultne, så jeg laver lige noget mad"
Det er dejligt at se Sønne være så glad og optaget af sin far. Jeg kan have ondt i maven over, sønnes reaktion når farmand skal hjem igen, men når det er tid, har sønne "fået nok" og så er det ok. at far rejser. Som regel kan Sønne ikke lokkes md ind i lufthavnen.

Nu har vi så været på besøg hos FArmand og hans kæreste eller skal jeg sige kommende hustru. Hun er sød og går til danskundervisning, så hun kan efterhånden tale en del dansk. Ellers foregår det på Engelsk eller tysk.
Nu har vi så brugt 4 dage sydpå, til at besøge farmand. sønne har hygget sig og er synligt glad for at være sammen med sin far. I løbet af 24 timer tør han også uopfordret, kaste sig over farmand og slås for sjov eller kramme - bare nærkontakt, som ellers til daglig kun er mig forundt.
4 dage sydpå, hvor jeg gudskelov havde booket et hotelværelse til sønne og mig. Fik ellers tilbuddet om at overnatte i stuen, men takkede nej. Det regnede da vi kom og den næste dag, så vi fik samlet puslespil og set udenlandsk tv i Farmand lejlighed.
På tredie dagen, var det dejligt vejr og vi tog i Zoo. Den nye kæreste var på arbejde så vi rendte rundt og hyggede med sønne uden på nogen måde at nærme os "far, mor og børn".
DEt kan vi godt finde ud af, inge af os har vist lyst til at være "os" igen, undtaget måske lige Sønne, der mener at vi bare skulle snakke med ham istedet for at diskutere -dengang.

Når men sikke en lang smøre om sønnes samværsferie med farmand, der kostede mig 5000 kr. + det løse. Intet under at jeg er træt!!!!!!!!! og så har jeg frygteligt stort behov for at klappe mig selv på skulderen. Godt gået tøs!!!!

På søndag tager vi så på feriebesøg hos Sønnes farmor og farfar.,,,,,,,,,,,,,