mandag den 29. marts 2010

Hjemmeundervisning!

Nu har jeg meldt sønne ud af skolen! Det var en stor dag for mig - og også for sønne,for den sags skyld. Han var megt glad og ikke til at rive hjem fra skole.
Siden han startede i børnehave klasse i agúgust 2009 har jeg stort set været med i skole HVER dag. nogle perioder har det været nok at jeg var der en times tid, men det har oftest været nødvendigt for ham, at jeg fortalte ham at jeg blev, allerede inden vi gik i skole. Sønne sagde selv, på vej i skole om morgenen. "Den bedste dag i skole, var første skoledag!" og det har han så ret i. Han var nu også glad for "før-sfo" for der havde de 23 kommende skolebør, hele sfo'en for sig selv, så der var dejligt stille. Vi var i skole, både torsdag og fredag op til påske. Der var blevet lavet aftale med en specialskole, der ville komme ud og obersever ham i klassen, for at se om han kunne " passe ind" i deres tilbud. Jeg synes det gik super fint. og de snakkede meget om at han da passede fint ind i deres børnehaveklasse. Jeg krydser fingre, tæer og alt hvad der kan krydses. De skal bare tage ham. Jeg har fået en rundvisnng på skolen og overværet 5 min. af undervisningen i BH. klassen. De havde "social træning" og sad og talte om at være bedste venner. Der var 6 søde unger og 3 voksne. Det ville bare være SÅ godt. Sønne havde gennem skuet at de fremmede voksne var der for at snakke med ham, så vi talte om det på vej hjem fra skole. Jeg fortalte ham "at de kom fra en skole hvor der både var børn med Aspergers, børn med "noget" der hed ADHD og børn med Autisme. På denne skole er der kun 6 børn i klassen og de går til ridning og svømning og man skal køre i taxa i skole." "DEN SKOLE VIL JEG GERNE GÅ I". Så nu krydser vi fingre for at der bliver plads, før næste skoleår.
Nå! tilbage til hjemmeundervisningen. Jeg kunne simplethen ikke holde ud, at aflevere ( eller ikke aflevere) et barn hver dag, der var så utryg at det udmnundede i de vildeste konflikter hver morgen og nu er han altså for stor til at jeg -hver morgen- kan bære ham ud i bilen køre afsted. - det har jeg gjort jævnligt siden han kunne stritte imod. Det er meget meget hårdt for os begge og tangerer helt klart til overgreb.
vi har ikke været i skole siden vinterferien, men har i stedet lavet stave ord og regning hjemme.Dette er selvfølgelig kun muligt, fordi min søde familie hjælper mig og tager over, når jeg ikke er hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar